Chemia. Kochaj tak jakby jutra miało nie być!

Chemia2015-min
Wkrótce, bo już 2 października ukaże się niezwykły film inspirowany prawdziwymi wydarzeniami z życia fantastycznej kobiety Magdaleny Prokopowicz, niezwykłej założycielki Fundacji Rak’n’Roll.
Opowieść o niezwykłej miłości dwójki młodych ludzi, którzy balansując na granicy życia i śmierci uczą się jak móc cieszyć się każdą chwilą, jak czerpać z życia garściami, jak kochać i dawać z siebie ile się da. Niezwykła opowieść o ogromnie ważnych w życiu emocjach, o dojrzewaniu, o miłości silniejszej niż wszystko.

Historia dotyka i pokazuje ważne aspekty – badajmy się, reagujmy szybko jak tylko się da, bo RAK NIE WYBIERA!, ale również żyjmy pełnią szczęścia, kochajmy i dbajmy o siebie. Myślałam również w tej kwestii ostatnio o Annie Przybylskiej, już za 2 tygodnie pierwsza rocznica kiedy nie ma jej wśród nas.

Przytoczę tu jeszcze piękne zdania z bloga, maj 2012 r.
„Nie mogę nacieszyć się majem. Jest tak piękny, kolorowy, ciepły, słoneczny, kojący, wyjątkowy. To najpiękniejszy miesiąc. Bez, konwalie, bratki, magnolie. CUD NATURY! Uwielbiam swój mały ogród przed domem, mam ochotę dosadzać w nim kolory i malować nimi jak na płótnie. Codziennie wstaje o 4 rano i słucham koncertu ptaków. OBŁĘDNE!. Mam tyle energii, że mogłabym obiec kulę ziemską jednej nocy. Głowa rośnie od kreatywnych pomysłów. Tak kocham świat, życie, ludzi, naturę, zwierzęta. (…)”

plakat chemia

Zdecydowanie na ten film będę czekała jak dawno na żaden inny. Dlaczego?
Zaczęło się kilka lat temu od tego, iż w TVP zobaczyłam film dokumentalny (->TUTAJ i ->TUTAJ) o życiu, miłości i chorobie kobiety pięknej, wyjątkowej i silnej. Niezwykle ta historia mnie poruszyła, na tyle, że obraz kobiety – Magdy utkwił mi mocno w pamięci i sercu.
Życie tworzy niesamowite scenariusze, Magdalena Prokopowicz przeżyła intensywnie swoje życie, znalazła miłość, urodziła syna, choroba ją nie oszczędziła, była silną, młodą i odważną osobą, założyła fundacje Rak’and’Roll, działała na rzecz chorych na raka, walczyła i cieszyła się z życia. Ta historia na długo była w mojej pamięci, poruszyła mnie niesamowicie, pokazała kruchość życia oraz to jak warto walczyć o każdą chwilę, o miłość, o dziecko, o życie.

7329899.3
Zdjęcie magdalenaprokopowicz.blog.onet.pl

Kiedy więc zobaczyłam książkę „Magda, miłość i rak” musiałam ją mieć (->książki warte przeczytania), chciałam jeszcze raz „dotknąć” historię, która tak mnie poruszyła, chciałam w tej książce jeszcze raz się z nią spotkać, z Magdą, polubiłam ją, jej odwagę, jej charyzmę i urok osobisty. Pamiętam, że oglądając reportaż miałam łzy w oczach i teraz (zaczęłam pisać ten wpis pod koniec lipca) kiedy usłyszałam, że kręcą film inspirowany wydarzeniami z życia Magdaleny bardzo na niego czekam.

chemia_450

Najpiękniejszy film o miłości

Mówią, że Chemia ma szansę stać się najpiękniejszym oraz najgłośniejszym filmem o miłości. W sieci można obejrzeć teaser filmu => zobacz – ogladając mam ciarki, łzy w oczach i nie wiem co powiedzieć. Niezwykle wzruszająca, piękna opowieść o prawdziwym życiu młodych ludzi.
Film, nad którym pieczę trzyma mąż, reżyser Bartek Prokopowicz, to on właśnie wraz z braćmi rozpoczął drogę do ukazania się filmu na dużym ekranie, to on reżyserował. Zdecydowanie warto zobaczyć i poznać tę historię, być może inaczej spojrzymy na życie. Już 2 października film ma się ukazać w kinach.

Polska premiera kinowa „Chemii” odbędzie się 2 października. Ale już w lipcu film prezentowany był widzom Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Karlowych Warach. Prokopowicz został na nim wyróżniony nominacją do nagrody East of West. Producenci reklamują „Chemię” jako „najpiękniejszy polski film o miłości” i myślę, że właśnie tak będzie, bo historia jest niezwykła, a miłość w nim najważniejsza.

Optymistyczna Mama

