Zrób cytologię. Profilaktyka jest najważniejsza

Okropne i niesprawiedliwe jest to, że najczęściej przychodzi z zaskoczenia. Wcale nie uprzedza, że coś się może wydarzyć, wcale nie ostrzega, żeby może sprawdzić, przebadać się i dać pewność, iż wszystko jest w najlepszym, najzdrowszym porządku. Bo niby dlaczego ma za nas myśleć. Jeśli boli to sprawdzam, badam, jeśli nie boli to czy powinnam być pewna, że jestem zdrowa. Właśnie. Niekoniecznie.

Tak trudno się wybrać na badanie

Niestety ja również spośród Was wielu kobiet, tym bardziej już będących mamą, nie mogę się pochwalić regularnością wykonywanego badania cytologicznego. Ale wiem na pewno, że mówienie i pisanie o tym ma OGROMNE znaczenie. Wyobraźcie sobie, że można się wstydzić, że tego badania się nie wykonało – mną takie uczucie jakiś czas temu mocno zawładnęło. Kiedy już ponad rok temu dzięki Agacie (Hafija) zobaczyłam jedną z akcji Organizacji Kwiat Kobiecości zastanowiłam się nad tym dlaczego tak długo zwlekam z kolejnym badaniem, przecież tamtoooo poprzednie nie świadczy, że do końca życia tak właśnie dobrze może być. Przyznam się, że długi czas o tym myślałam, dlaczego mam dłuższą przerwę w badaniu, dlaczego nie myślę o konsekwencjach mojej bądź co bądź głupoty. To przecież tylko mały wymaz, który jak widać na wielu przykładach często ratuje życie. Ale … niestety jeszcze i tak trochę myślałam, nie robiąc nic w tym kierunku. Nawet mówiąc mamie, że jeszcze nie zrobiłam badania było mi wstyd, wszak mama też przypominała. I bardzo dobrze, że było mi z tego powodu głupio, bo wreszcie to badanie zrobiłam.

Jestem optymistyczną osobą, optymistyczną mamą i myśl, że mnie to nie dotyczy jakoś wyjątkowo nie dopuszczała informacji o najgorszym, ale może w tym wypadku być optymistycznie nastawioną nie wystarczy. Może dobrze wierzyć, być pozytywnym, ale jak to doskonale obrazuje poniższa grafika choroba nie wybiera czy jestem ładna, brzydka, mądra czy pozytywnie nastawiona do życia. Dlatego WARTO i TRZEBA wykonywać badania. Profilaktyka jest tu najważniejsza. Zrób CYTOLOGIĘ.

1

Ważne badanie wykonane!

Kiedy domyśliłam się, że jestem w ciąży od razu chciałam zrobić badanie (wszak dlaczego nie zrobiłam go wcześniej, za długo zwlekałam), dlatego też na pierwszej wizycie potwierdzającej ciążę poprosiłam o wykonanie cytologii. Okazało się jednak, że może być ona wykonana na kolejnej wizycie. Moja pani ginekolog na kolejnej wizycie jednak nie upierała się, aby badanie wykonać. W połowie ciąży, troszkę z mniejszym zaufaniem do pani ginekolog zmieniłam lekarza prowadzącego ciążę na innego, polecanego przez znajomą oraz … internet. Na szczęście okazał się dobrym wyborem, takim który zlecał mi wiele więcej badań niż poprzednia pani doktor. Bardzo skrupulatny i to mnie bardzo cieszyło. Badanie cytologiczne zaproponował jednak już po ciąży.
Moje badanie cytologiczne zrobiłam na wizycie kontrolnej po zakończeniu okresu połogu, dokładnie miesiąc temu. Nie odebrałam jednak jeszcze wyniku, bo ciągle mamy jakieś badania z maluszkiem cudnym naszym wcześniakiem. Jednak miałam zapewnione, gdyby cokolwiek było nieprawidłowe będą się ze mną kontaktować.
Dzisiaj jednak pojadę dokładnie sprawdzić wyniki. Grupy cytologiczne – sprawdź wyniki

 Badajcie się, to ważne!

Chociaż mój przykład był pozytywny, to nie róbcie tego błędu, który ja zrobiłam – NIE CZEKAJCIE TAK DŁUGO. Teraz jestem mądrzejsza o doświadczenia innych kobiet, że nie warto zwlekać, bo życie jest niezwykle ważne dla Ciebie, dla mnie, dla naszych bliskich, dla dzieci, którym brak Ciebie może bardzo w życiu pokrzyżować plany.

Ponad rok temu Agata z bloga HAFIJA, a teraz Ania z bloga ANIELNO uświadamia nam wszystkim jak bardzo istotna w naszym życiu jest cytologia! Zrób cytologię, profilaktyka jest najważniejsza.

3
I BARDZO WAŻNE

Jesteś mamą dziewczynki – to Ty przekaż jej najważniejsze informacje, Ty ją motywuj do badań profilaktycznych, Ty bądź jej pierwszym nauczycielem i drogowskazem prowadzącym do właściwych wyborów ku zdrowiu.

Ale w sumie czemu tylko mamy dziewczynek powinny o tym mówić, my mamy chłopców też możemy przekazywać im wiedzę, jak ważne są badania. Może to oni w przyszłości swoim żonom i partnerkom będą o tym przypominać, dbając o swoją drugą połówkę. Przecież dla męża, partnera powinno być tak samo ważne, aby najbliższa osoba była zdrowa by doświadczać kolejnych pięknych, wspólnych chwil w najlepszym zdrowiu i uśmiechu każdego dnia.

cytologia*****

Wpis powstał na odzew ważnej akcji ogłoszonej przez Anię z bloga Anielno, która uświadamia jaki problem z brakiem badania profilaktycznego może doświadczać kobiety.
„5 kobiet DZIENNIE umiera na raka szyjki macicy, 3000 ROCZNIE usłyszy diagnozę.”

Udostępniajmy grafiki, informacje, teksty!
Niech trafią do jak największej grupy kobiet, którym mogą uratować życie.
I my same BADAJMY SIĘ również!

Optymistyczna Mama

