18 Targi Książki w Krakowie. Czytanie ma znaczenie.

Książki są ogromnym źródłem wiedzy, inspiracji i rozwoju wyobraźni, literatura niezwykle korzystnie wpływa na nasz mózg. Podczas czytania aktywne są ośrodki, odpowiedzialne m.in. za koncentrację.

Czytanie jest jedną z najważniejszych aktywności umysłowych. Udowodniono, że regularne, aktywne czytanie poprawia inteligencję werbalną, zmniejszając jednocześnie skutki starzenia się mózgu w późnych latach życia. Bez względu na wiek – pamięć, inteligencja płynna oraz inne zdolności poznawcze nie pogarszają się u osób regularnie czytających. Ciekawe i niezwykle ważne, że podobne, pozytywne skutki niesie ze sobą również pisanie i inne aktywności, angażujące mózg. Dodatkowo czytelnicy posiadają większą wiedzę ogólną, im więcej czytają. Wykazano także, że czytanie literatury pięknej poprawia inteligencję emocjonalną.

książki

źródło

W ostatnim czasie dużym zainteresowaniem na moim blogu cieszy się recenzja książki „Magiczne drzewo. Cień smoka.”, książki która swoją premierę miała w tym miesiącu (9 października).
Z komentarzy, które piszecie wynika, że bardzo lubicie książki Andrzeja Maleszki i mocno je polecacie.
A czy wiecie, że w najbliższym czasie autora książki można będzie spotkać na 18 Targach Książki w Krakowie sprawdźcie kiedy (podpowiem, że w pierwszych dniach).
Uwielbiam takie miejsca, w których można się zatracić kulturalnie – zawsze lubiłam wszelkiego rodzaju księgarnie, w których chciałam przebywać wśród książek, oglądać, czytać, kupować. Dlatego jak tylko wiem o jakimś ciekawym wydarzeniu z książkami związanymi, to chcę tam być. Rak temu było fantastycznie, tylko ta ogromna ogromna ilość ludzi czasem przeszkadza. bo ja jednak wolę mniejsze skupiska ludzi. Ale było warto – bardzo wiele znanych osób ze świata kultury, literatury czy telewizji można było spotkać – spotkałam Martynę Wojciechowską, Roberta Lewandowskiego, był Jerzy Shtur, Anna Dymna, Marcin Prokop i niewyobrażalna ilość książek. Fantastyczne miejsce.

Będziecie na tegorocznych 18 Targach Książki w Krakowie – początek już jutro?
My się jak rok temu ponownie wybieramy. 
Rok temu spotkałam Martynę Wojciechowską, która podpisała mi książki, jedną z dedykacją dla mojego syna Wiktorka – Bajki blogerów. Zdecydowanie polecam tą książkę. 

czytanie książek

Wracając do KSIĄŻEK jeśli i Wy drodzy czytelnicy lubicie czytać, to mam dla Was niespodziankę.

Do końca listopada DLA WSZYSTKICH Was mam kod, który uprawnia do 30% zniżki na książki w internetowej księgarni Znak. Wystarczy kliknąć w LINK i wpisać kod  OptymistycznaMama30%

Życzę Wam udanych zakupów na 18 Targach Książki w Krakowie oraz na internetowej księgarni.
Pochwalcie się co zakupiliście.

 

poradniki

 

Optymistyczna Mama

