Ogrodowe inspiracje

W ostatnim czasie odwiedzam wiele miejsc, w których można zakupić, obejrzeć i zainspirować się ogrodowymi kompozycjami kwiatowymi oraz drzewnymi.
Uwielbiam pięknie zaaranżowane ogrody, dlatego też moim marzeniem jest stworzyć pewnego rodzaju oazę spokoju we własnym ogrodzie. Niezbędne jest do tego pewne przygotowanie, a z racji tego, że kocham rośliny chcę sama dowiedzieć się o nich jak najwięcej. Stąd moim aktualnym zajęciem stało się „zwiedzanie” ogrodowych centrów rozpust, zresztą fantastycznej rozpusty. Muszę Wam powiedzieć, że moje zaangażowanie jest do tego stopnia, że oglądam właśnie przeróżne programy dotyczące ogrodnictwa, aktualnym jest Ogród bez tajemnic, za jakiś czas stanę się niemal ogrodowym specjalistom. Powiem szczerze, że wielu fantastycznych, pożytecznych rzeczy dowiedziałam się z tego programu i mogłabym spędzić wiele czasu na dokształcaniu się w tej dziedzinie, bo jest naprawdę niezwykła, przepiękna i bardzo mnie wciągająca. Mogę Wam coś powiedzieć już o wrzosach i wrzoścach (moich ulubionych), rozsadzaniu piwonii, które pamiętam z mojego rodzinnego ogrodu (przepiękne różowe, pełne kwiaty i ten zapach hmmmm) albo o odmianach żurawki czy nietypowych powojnikach.

Obok idealnego tarasu tworzenie ogrodu to naprawdę fascynujące zajęcie. Wiem, że kwestia ogrodowych inspiracji wciągnie mnie totalnie, tym bardziej, że pamiętam jeszcze jaką przyjemność sprawiało mi tworzenie kompozycji z iglakami w donicach w roli głównej.

Oto moje inspiracje uwiecznione w telefonicznym aparacie. 

IMAG1146

IMAG1147

IMAG1149

Tu na zdjęciu m.in. jeżówki (różowe kwiaty), żurawki (te ciemno bordowe po prawej stronę). Już widzę progres po oglądaniu programu o ogrodnictwie, poznałam nazwy, a także kiedy je uprawiać.

 

Oczywiście w ogrodzie nie może zabraknąć lawendy, która ma niezwykle czarujący fioletowy, lawendowy kolor, a po za walorami estetycznymi posiada również wiele innych m.in. przepiękny zapach, który ponoć odstrasza komary. Zdecydowanie takie połączenie tym bardziej przekonuje mnie do zakupu tych pięknych roślinek.
Zdecydowanie wyglądają one obłędnie kiedy zasadzimy je w większych kępach, będą przepięknie zdobiły ogród kiedy kwitną czyli od połowy czerwca do września.

IMAG1148

DSC_1573

 

IMAG1150

IMAG1165

IMAG1167

IMAG1163

IMAG1168

IMAG1171

IMAG1169

IMAG1172

IMAG1173

IMAG1174

IMAG1175

powojniki

 

IMAG1153

Ciekawa jestem jakie Wy lubicie rośliny ogrodowe, macie swoje ulubione kompozycje, które szczególnie polecilibyście?
Jestem otwarta na Wasze propozycje, może razem będziemy się inspirować 😉

Jak już uda mi się przygotować taki ogród marzeń to zapraszam Was na herbatkę czy kawę do mojego salonu ogrodowego. Z przyjemnością będzie w takim anturażu wypić poranną kawę czy zieloną herbatę.
Do zobaczenia w ogrodzie. 

CSC_1990

 

niezwykłe

 

podpis

