Idealne śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia. To absolutna prawda, bowiem zdrowe śniadanie to podstawa prawidłowego odżywiania się każdego człowieka, dorosłego, ale niezwykle ważne jest dla dziecka – dodaje bowiem energii, pobudza metabolizm, dostarcza składników odżywczych. 
Pożywne śniadanie to idealne rozpoczęcie dnia.

Co ważne na śniadanie?
Bardzo ważną rolę odgrywają węglowodany, dostarczą bowiem organizmowi wystarczająco dużo energii na cały dzień. Niezwykłe ważne jest to dla dzieci, które zwykle bardzo aktywnie spędzają dzień.
Ważne, aby śniadanie było bogate w błonnik, który znajdziemy w produktach zbożowych (najlepiej ciemne, pełnoziarniste pieczywo), owocach oraz warzywach.
Kolejnym ważnym składnikiem jest białko, duże ilości pełnowartościowego białka znajdziesz w jogurtach, kefirach, serkach. Białko obecne jest również w wędlinach, jajkach, mięsie czy rybach.
Kolejny istotny składnik śniadania to tłuszcz, niezbędny m.in. do prawidłowego wchłaniania tzw. witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, np. witaminy A, D lub E. Tłuszcze stanowią istotny element diety dorastającego dziecka. Ich odpowiednia ilość jest niezwykle ważna do zachowania prawidłowych funkcji układu nerwowego.

My zawsze jemy rano śniadanie!
Najbardziej na śniadanie uwielbiamy kolorowe kanapeczki (najczęściej wybieramy orkiszowy chleb), jajecznicę, tosty albo też białe sery z warzywami i najczęściej tak właśnie sobie przygotowujemy ten poranny posiłek. Do tego herbata z miodem lub bardziej zdrowa zielona, maluszek wypija kakao albo herbatkę owocową lub naturalne soki z własnych przetworów.

bbbb

kanapeczki

ladne_sniadanie

dla dzieci

aaaa

mniam

pyszne

large

aaaaaaaa

A jakie jest Twoje idealne śniadanie?

podpis

Reklamy