Tarta z jabłkami na zimowy czas

Na taki zimowy czas jaki aktualnie mamy, mroźno niczym na Syberii, tylko coś pysznego i ciepłego może nas uratować. Zdecydowanie uwielbiam cieplejszą porę roku. Mam jednak na ten mroźny czas idealną propozycję – tarta z jabłkami.
To, że uwielbiam tarty już pisałam przynajmniej kilka razy, najczęściej jednak robiłam je w wersji słonej, dlatego tym razem zupełnie inna słodka propozycja.

Przepis na ciasto na tartę znajdziecie TU

Składniki:
ciasto na tartę – przepis
750 g jabłek
3 łyżki soku z cytryny
4 łyżki podgrzanego dżemu morelowego
175 g śmietany
2 jajka
50 g cukru pudru

Przygotowanie:
1. Przygotuj ciasto, następnie rozwałkuj i wyłóż nim formę. Schładzaj około 30 minut.
2. Jabłka pokrój na cienkie plastry, wrzuć do misy i skrop sokiem z cytryny, następnie układaj je na cieście, formując koła.
3. Ułożone jabłka posmaruj dżemem morelowym i piecz tartę 10 min w nagrzanym piekarniku.
4. W misce ubij śmietanę, jajka i cukier puder. Wylej tak przygotowaną całość masy na jabłka. Ponownie włóż ciasto do piekarnika i piecz 30-35 min w temperaturze 190 C (tak aby ciasto zyskało złoty kolor, a nadzienie będzie upieczone). Podawaj na ciepło. Ja podałam z bitą śmietaną i ziarenkami granatu. Przepyszne może tez być z gałką lodów waniliowych.
Pycha!

IMAG0872

jabłka

Moja pyszna tarta z jabłkami gotowa!

IMAG0843

IMAG0841

IMAG0845

W jakiej wersji tarty Ty lubisz?
*
PS. A jak już mamy pyszną tartę gotową to polecam film z Irlandią w tle.
Czy TY też wczoraj oglądałaś ten film?
Wszyscy go wczoraj widzieli!
podpis Optymistyczna

