Liebster Blog Award x 2

liebster_blog_award1Zastanawiałam się kiedyś co też oznacza to Liebster Blog Award. Skąd to się bierze. Widziałam jak wiele osób do tego było nominowanych, ale WTF?

W przeciągu miesiąca zostałam nominowana do Liebster Blog dwukrotnie. Pierwszy raz od Basi. kolejny raz od Angeliki. Mam zatem wiele pytań do odpowiedzi.
PS. Bardzo za te wyróżnienia dziewczyny Wam dziękuję!

Jakie są w ogóle zasady?

Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.

Pytania Basi, czyli Chicamala przepytuje:

1. Kierujesz się sercem czy rozumem?
Zdecydowanie serce ma w moim życiu ogromne znaczenie, bo z natury jestem bardzo wrażliwa i to na początku serce zawsze wygrywa. Ale nie powiem, żeby rozum żadnego znaczenia już nie miał, bo zdecydowanie pełni niezbędną funkcję. Po za tym Ci z rozumem zawsze mnie jakoś tak pociągali.

2. Seks bez miłości czy miłość bez seksu?
Wyboru tu w ogóle nie ma, a seks bez miłości to już w ogóle w grę nie wchodzi. Miłość bez seksu, to chyba jedynie na samym początku znajomości, ale to chyba jeszcze miłością nie jest a jedynie zauroczeniem, zakochaniem, więc też odpada.

3. Czy wierzysz w miłość na całe życie?
Zdecydowanie tak, a wymaga to wielu kompromisów od obu partnerów. Trudne, ale możliwe i takiej miłości do męża sobie życzę. Takiej miłości zawsze dla siebie chciałam i wierzę, że trafiłam i będzie na całe życie.
Ciekawe czy tak całe życie można z nim wytrzymać? Zastanawiacie się czasem tak u siebie?

4. Gdybyś mogła/mógł spędzić noc z dowolną osobą, kto by to był i dlaczego?
Jakoś tak nie ciągnie mnie do spędzania nocy z kimś innym niż własny, już jakby tak troszkę przystary (za kilka dni znów przybędzie mu rok) acz jeszcze bardzo pociągający mąż osobisty. Dlaczego on … – hmmm sama się zastanawiam (śmiech) – jak już wybrałam, to nie ma przeproś.

5. Słodki misio czy zimny drań / Grzeczna dziewczynka czy zimna suka? Uzasadnij.
Zależy od sytuacji, chociaż chyba najlepiej taki pośredni – słodki drań też wchodzi w grę, ale miły i męski! Z takim tylko słodziakiem to chyba nudno by było, z draniem znów raczej tak nie przyjemnie. Jakoś tak skrajności mnie nie kręcą.

6. Wymień 3 rzeczy, które uwielbiasz w płci przeciwnej i dlaczego?
Zdecydowanie, męstwo, poczucie humoru!
Dlaczego – bo zdecydowanie przyjemnie jest być z mężczyzną, który ma swoje zdanie i pomysły, którymi swoją ukochaną może zaskakiwać nawet codziennie. Jest męski w zachowaniu i wyglądzie, a już szczególnie powinien mieć poczucie humoru, bo jak można byłoby przeżyć razem tak bez poczucia humoru jakieś 60 lat razem. No jak?

7. Czy złożyłeś/aś kiedyś niedwuznaczną propozycję komuś, komu nie powinieneś/powinnaś?
hmmm a co rozumiemy za niedwuznaczną propozycję?
Nie, nie nie złożyłam – ani niedwuznacznej ani też dwuznacznej. Chociaż właśnie mi się przypomina, że jednak złożyłam … własnemu mężowi – czy to się liczy?

8. Jakim zwierzęciem był(a)byś w następnym wcieleniu?
Wolnym, kolorowym ptakiem, który podróżuje, obserwuje i może wznosić się ponad przeciętność, dotykać nieba i czuć powiew wiatru na buzi. Takim chociażby zimorodkiem, kolibrem, sikorką bogatką czy też kraską zwyczajną, a ja one pięknie śpiewają. Zdecydowanie wolny ptak.

9. Cecha charakteru, którą najbardziej w sobie lubisz? Dlaczego?
Optymizm, to dzięki niemu wiele spraw rozwiązuję z uśmiechem na ustach. Dzięki temu wierzę również, że wszystko jest możliwe do zrealizowania, bo wszystko tylko od naszego nastawienia, wiary i pracy zależy.
Dzięki optymizmowi mnie poznajecie – bo jestem optymistyczną mamą. Ponoć to widać i czasem ktoś chce go uszczknąć dla siebie. Ależ oczywiście mam go pod dostatkiem – produkuję wieczorami jak wszyscy już śpią.

10. Twoja ulubiona część Twojego ciała?
hmmmm tu będzie krótko – no idealna nie jestem. Oczy – niebieskie zwierciadło duszy.

11. O czym myślisz przed zaśnięciem?
Myślę o wydarzeniach z całego dnia, o rodzinie, a ostatnio o wpisach na blogu!
Często też marzę i myślę o tym co mi się wydarzy, bo trzeba wymyślać swoją przyszłość!
Kiedyś to ja marzyłam przed zaśnięciem …
Muszę powiedzieć, że się spełniło i pełnia!

*    *    *    *    *    *    *     *     *   *    *    *    *    *    *    *     *     *   *    *    *    *    *    *    *     *     *

Pytania od Angeliki z Codziennika Żelichowskiej:

1. Jaki prezent byłby dla Ciebie idealny, czyli co sprawiłoby Ci przyjemność?
Zdecydowanie dobra książka, najlepiej też z dedykacją. Uwielbiam książki – czytać, zbierać, mieć – już myślę jak będzie wyglądała moja idealna biblioteczka w moim domu. Będzie piękna!
.
2. Jakimi wartościami kierujesz się w życiu?
Uczciwość, szczerość, miłość, empatia, prawdomówność, lojalność, zaufanie to takie najważniejsze. Jednak jeśli miałabym wybrać 3 z nich to miłość, zaufanie i szczerość – to wartości, które w rodzinie są zdecydowanie na pierwszym miejscu, a rodzina jest w życiu najważniejsza. Nikt bowiem nie pomyśli o Tobie bardziej i mocniej niż najbliższa, ta którą sobie sam stworzysz rodzina.

3. Jakie marzenie udało Ci się spełnić do tej pory?
Urodziłam najwspanialszego syna na świecie, stworzyłam fajną rodzinę, kilka marzeń jeszcze przede mną w trakcie realizacji. Z marzeniami jest tak, że trzeba sobie co trochę nową poprzeczkę podnosić, bo jeśli tylko chcemy wszystkie marzenia są do zrealizowania. Marzą mi się jeszcze dalekie rodzinne podróże.
.
4. Twój sposób na dobre rozpoczęcie dnia?
Zanim wstanę, zamykam oczy, by się dobrze nastroić na cały dzień. Po za tym uśmiech powinien być zawsze na twarzy, to powoduje, że dzień z pewnością będzie dobry!

*
5. Gdybyś jeszcze raz wybierał(a) swoją ścieżkę edukacji i kariery zawodowej, to czy wybrałbyś/wybrałabyś to samo, czy coś innego?
Z jednej strony mogłabym coś pozmieniać, ale w sumie po co, skoro źle nie wyszło. Po za tym zmiany jak w „Efekcie motyla” zawsze niosą za sobą zupełnie inny obraz rzeczywistości. Mogłabym np. przez to nie poznać moich przyjaciółek, a dzięki nim męża i nie mieć takiego syna. To zdecydowanie wydarzyć by się nie mogło, więc nic bym nie zmieniała. Jest dobrze! Lepiej może być tylko z nimi.
.
6. Piosenka, która ostatnio chodzi Ci po głowie?
Może nie chodzi, ale uwielbiam piosenki Grzegorza Turnaua, Jessie Ware i np. Abby Abby Olivii
7. Jaki film nigdy Ci się nie znudzi?
PS. Kocham Cię, Nigdy w życiu, Erin Brockovich, Opowieści z Narnii, Poszukiwany-Poszukiwana, Pinokio. link, link, link

8. Kot czy pies?
Zdecydowanie pies. Tak właśnie myślę, że jestem znów gotowa by mieć psiaka np. Labradora, z którym Wiktorek będzie rósł i uczył się odpowiedzialności, wrażliwości czy szacunku.

9. Szklanka do połowy pełna, czy do połowy pusta?
Zawsze pełna – optymistka!
.
10. Jakie jest Twoje ulubione danie?
Lubię kolorowe, smaczne i apetycznie podane potrawy. Czasem wymyślne, ale często te najprostsze, ale pięknie podane.

11. Jak chcesz, żeby Twój blog wyglądał za rok?
Najważniejsze, to by się rozwijał, inspirował i cieszył mnie jak dziś. Dzięki wielu spotkaniom, poznawaniu fantastycznych ludzi, e-kursowi Uli z bloga Sen Mai staje się moim inspirującym, najpiękniejszym wspomnieniem każdego pięknego dnia.liebster awardTeraz moje pytania!

  1. Jakie jest Twoje największe marzenie?
  2. Jaka jest wg Ciebie najbardziej optymistyczna piosenka?
  3. Czy uważasz, że Mamy powinny być przedsiębiorcze i jak wg Ciebie w tym im pomóc?
  4. Co to znaczy być dobrym blogerem?
  5. Książka, która jest dla Ciebie inspiracją i którą polecasz na pierwszym miejscu?
  6. Co myślisz, gdy za oknem szaro, buro i deszczowo?
  7. Kto Ciebie inspiruje?
  8. Jaki był dla Ciebie ten weekend?
  9. Kiedy pierwszy raz się zakochałaś?
  10. Jak zmieniło się Twoje życie, gdy urodziło się dziecko? / Jeśli dziecka nie masz to jak sobie ten czas wyobrażasz?
  11. Jakie miasto w Polsce szczególnie polecasz?
  12. Rower, samochód, samolot czy statek i dlaczego właśnie on?
    *

Wyróżniam blogi, które lubię, zaglądam i szanuje!
Uwielbiam jednocześnie ich autorki – fantastyczne dziewczyny!

Dziewczyny na e-mailach macie wiadomość ode mnie 🙂

I wszystko jasne – same Mamy! Mamy mają moc!podpis Optymistyczna
