MAPY – inspiracja do podróży

Od najmłodszych lat lubiłam mapy – miałam, oglądałam, wyszukiwałam – w wielu miejscach byłam … palcem po mapie. Miałam marzenia dotyczące dalekich podróży, poznawania nowych kultur i ludzi, barwnych i tych zwyczajnych. Świat mnie fascynuje.

Będąc małą dziewczynką zawsze ciągnęło mnie do Afryki, zwierzęta i rośliny – przyroda mnie tam prowadziła, bo przyroda zawsze też będzie gdzieś blisko mojego serca. We wpisie o tym gdzie i kim będę za 10 lat też jest o podróżach do afrykańskich krajów. Jest tam o tym gdzie chciałabym pojechać, aby spełniać marzenia. Ciekawe czy macie takie miejsca, które są w Twoich marzeniach od najmłodszych lat. Jakie to były miejsca – pamiętasz?
Jako mała jeszcze dziewczynka fascynowałam się podróżami również ze względu na książki, które czytałam – m.in.  Przygody Tomka na Czarnym Lądzie, których miałam kilka tomów. Lubiłam brać z półki te książki i się w nich zatapiać. Programy telewizyjne też miały tu swój udział – Pieprz i Wanilia, czyli już kultowy program przyrodniczy Tony’ego Halika i Elżbiety Dzikowskiej. Poczytałam troszkę Wojciechowską, Cejrowskiego, Kapuśpińskiego, słuchałam opowiadań Blondynki Pawlikowskiej.
Dla mnie Martyna Wojciechowska jest fantastyczną podróżniczką, ciekawą osobą i przedsiębiorczą mamą jednocześnie. To kobieta, którą z przyjemnością zaprosiłabym do mojego cyklu rozmów Let’s talk. Na moje liście jest już wpisana od dawna. Ale jak tu ją o to zapytać – czy się zgodzi? Jak myślicie?

you are here

Wiecie jak jest z miłością – może troszkę przypadkiem, ale w związku z tą „miłością” do przyrody, geografii mapy wyszło, że trafiłam na studia przyrodnicze i tak zostałam mgr inż Inżynierii Środowiska i dumna jestem z tego, że samo AGH chciało mnie do siebie przyjąć i wykształcić. Co prawda z tym zawodem zawsze jakoś tak dziwnie wychodzi, że się w nim nie pracuje, ale jednak …
Miłość do map również pozostała, chociaż jako prawdziwa kobieta z kierunkami zawsze mam problem –  zwłaszcza w samochodzie.

grunge map of the world

547695_610973635597665_314835674_n

mapa

21187_541383579238630_1491327634_n

543871_414472701996138_1473077414_n

mapa świata

mapa-kontynenty-świata

imagesmapa świata

Będąc przy mapach zapraszam do poczytania i odpowiedzenia sobie na pytanie – Sukces a miejsce urodzenia czy to ma znaczenie gdzie się urodziliśmy?
Ponoć ma znaczenie … zgadzacie się z tym stwierdzeniem?

świat
źródło

mapa świata
Dla Wiktorka zaczniemy oglądanie świata w obrazkowej podróży po lądach, morzach i kulturach świata w MAPY. Ciekawa propozycja dla najmłodszych. Sama z przyjemnością przy niej posiedzę z moim synem.

MAPYphpThumb_generated_thumbnailjpgCAXU3P3R

phpThumb_generated_thumbnailjpgCAYKWZYO

phpThumb_generated_thumbnailjpgCAZKWB3O

Ta książka zabierze nas w niezwykłą podróż dookoła świata.

Zobaczycie gejzery w Islandii, karawany na egipskiej pustyni i miasta Majów w Meksyku. W Anglii zagracie w krykieta, w Indiach poćwiczycie jogę, a w Chinach skosztujecie stuletnich jaj. W Australii zadziwi was dziobak, w Finlandii – noc polarna, a na Madagaskarze – ogromny baobab. Odkryjecie najciekawsze zakątki świata i zachwycicie się jego różnorodnością.
51 ogromnych map poprowadzi was przez 42 kraje i 6 kontynentów. Na każdej z nich znajdziecie niezliczone ilustracje, szczegóły i ciekawostki, które przeniosą was w wyjątkowe miejsca i sprawią, że zapragniecie dowiedzieć się jeszcze więcej. Udanej podróży!

A jak jest u Was z mapami, lubicie?
Macie swoje historie związane z mapami, geografia i podróżami palcem po mapie?

podpis

