Powidła śliwkowe w doskonałej odsłonie

Wrzesień to doskonały czas ma przygotowywanie przetworów, w tym właśnie okresie doskonałe do wykorzystania są śliwki węgierki, duże, dorodne, słodkie i smaczne, z których powstają przepyszne powidła – uwielbiam. Zimą doskonale można je wykorzystać na wiele sposobów – do ciast, do piernika doskonałe, na kanapeczki lub też do bigosu, aby wzmocnić smak.

W tym roku robiłam również truskawkowe przetwory – to mój truskawkowy dżem.

Okazuje się, że są to jedne z najprostszych w przygotowaniu przetwory owocowe, nie wymagające długiego przygotowania. Ja uwielbiam taką najprostszą wersję – bez cukru – same w sobie śliwki są słodkie, a jeśli chcemy by były one mniej kaloryczne to po co nam cukier. Rok temu robiłam zamiast z cukrem z daktylami – doskonałe połączenie. Taką wersję znalazłam na fantastycznym blogu kulinarnym ze zdrową żywnością, a mianowicie ammniam – polecam. Wystarczy dodać również cynamon czy goździki i mamy fantatyczne artomaty i smaki.

DSC_8938

DSC_8940

POWIDŁA ŚLIWKOWE:

Składniki:
* 2-3 kg śliwek węgierek, 
* kilkanaście daktyli bez pestek (wcześniej namoczonych)

można użyć dla wzbogacenia smaku:
* zmielonych goździków, cynamonu
* zmielonej wanilii lub też ziarenek wanilii
* 4-5 łyżeczki kakao  – wersja Nutelli 😉

Na początek śliwki umyć i usunąć z nich pestki. Następnie w dużym garnku pozostawić do gotowania na małym ogniu. Ja gotowałam 2 razy po 1 godzinie, warto mieszać, aby się nie przypaliły. Za drugim razem gotowałam już z namoczonymi daktylami oraz przyprawami dla pięknego aromatu. Następnie zmiksować na gładką masę za pomocą blendera lub miksera. Same będziecie wiedziały czy już są gotowe – wystarczy spróbować. Jeśli chcesz mieć wersję nutelii na koniec dodaj kakao i dokładnie wymieszaj i chwile pogotuj. Gotowe można już przelewać do słoików i przygotować do pasteryzacji. 
Zimą będą doskonałe.
Nam w poprzednim roku niestety zimy nie dotrwały – zróbcie lepiej więcej, bo są przepyszne.
Zrobiłam już kilka słoiczków, jednak chyba muszę wziąć się za kolejną partię – z pewnością nie wystarczy to co już mamy.

Smacznego  życzę!

DSC_8936

DSC_8941

DSC_8943

DSC_8946

DSC_8947

DSC_8950

Nasze gotowe przetwory – SMACZNEGO!

Czy lubicie w ogóle powidła, do czego najczęściej używacie?
Jakie przetwory robiłyście w tym roku?

podpis

