Szokujące kampanie reklamowe

Reklama, która ma przyciągnąć uwagę musi szokować.
Wykorzystano nie pierwszy raz taki zabieg. Bardzo skutecznie, bo okazuje się, że to daje najlepsze efekty. Celem tego typu działań jest właśnie zwrócenie uwagi na dany problem czy też rzecz.

W ostatnich dniach mieliśmy przykład szokującej kampanii One decision” przygotowanej przez amerykańską firmę Redcastle Productions – ma ona zapobiec bezmyślności rodziców, którzy zamykają dzieci w nagrzanych samochodach.

Zastanawiacie się dlaczego taka kampania (ja się zastanawiałam) w ogóle ma miejsce – okazuje się, że każdego roku w USA umiera kilkadziesiąt dzieci pozostawionych podczas upałów w samochodzie.
Od 1998 r. zmarło w USA 575 dzieci, które pozostawiono w samochodzie, z czego 73 proc. nie miało jeszcze dwóch lat

kampania  One Decision

Po obejrzeniu tej kampanii byłam w szoku i cała spłakana. Nie wiem jak można w ogóle tak postąpić jak ta kobieta. Do końca wierzyłam nawet, że za chwile da się uratować to małe dziecko.
Nikt z przechodniów też jakoś wcześniej nie zareagował – zastanów się czy Ty również byś tak postąpił, brak reakcji jest często na porządku dziennym. Sama nigdy tak dziecka bym nie zostawiła, ale czy potrafiłabym zareagować  w takiej sytuacji by dziecko uratować? Wierzę, że tak. Ale czy … wybiłabym tą szybę wcześniej, czy może przez megafon wezwała szybko Matkę dziecka? Jak szybka byłaby moja reakcja?

A jakie byłoby Twoje zachowanie?

*

Kolejną głośną kampanią, którą oglądałam kilka miesięcy temu była, przygotowana przez Hiszpańską fundację ANAR, zajmująca się niesieniem pomocy dzieciom i młodzieży, reklama która zawiera coś w rodzaju ukrytej wiadomości skierowanej do dzieci.

Organizacja zajmująca się przemocą wobec dzieci wymyśliła sprytny sposób na pomaganie ofiarom takich aktów: skierowała swoją kampanię nie do dorosłych, tylko do dzieciaków. W reklamie wykorzystano druk soczewkowy, dzięki czemu odczyta ją jedynie niska osoba – dziecko.

Przemoc - kampania reklamowa

przemoc - kampaniaTrudno powiedzieć, czy reklamy faktycznie spełnią swoje zadanie, ale na pewno wyglądają interesująco. A dorośli… ich nie widzą!  Więcej przeczytaj np.  TU.

Co prawda nie jestem przekonana, czy to może coś pomóc. Czy takie przestraszone dziecko, które w domu wśród najbliższych nie może czuć się bezpieczne zgłosi się, aby pomógł mu ktoś zupełnie obcy. By może zadzwoni, miejmy nadzieję że to pomoże.
Jednak kampania jest z pewnością interesująca.

Tego typu kampanii jest bardzo wiele, bo co tak najbardziej może nas zatrzymać, dać do myślenia, przykuć naszą uwagę – właśnie szokująca, kontrowersyjna, prowokująca i wzbudzająca emocje reklama, rzecz, czy zachowanie.
Jeśli taka reklama ma pomóc jestem jak najbardziej przekonana, że warto takie pokazywać.

To kilka innych szokujących kampanii z dzieckiem w roki głównej.
Nie da się ukryć wzbudzają ogromne emocje.

spanie z dzieckiem - kampania

palenie - kampania

Kilka artykułów w tym temacie.
Reklamy, które zszokowały świat.
Przerwana Reklama
Palenie papierosów
Spanie z dzieckiem?

Reklamy