ETNOmania za nami!

ETNOmania, która odbyła się w niedziele 21 lipca w Skansenie w Wygiełzowie (około 40 km od Krakowa) była niezwykłym wydarzeniem, w którym uczestniczyliśmy po raz pierwszy. Edycja, która się odbyła była już po raz 3. Mieszkamy blisko, więc tym razem nie mogliśmy nie skorzystać z ciekawego spędzenia dnia.

Zachęciła nas do odwiedzenia zapowiedź jaką na stronie mogliśmy zobaczyć i przeczytać.
Tak, tradycja nie zaginęła, ma się dobrze i doskonale się o tym przekonaliśmy podczas Festiwalu ETNOmanii, poczytajcie więcej na stronie ETNOmania.
Etnomania

I chociaż przyjechaliśmy późno do Skansenu, to atrakcji było do samego wieczora, więc mogliśmy nacieszyć oczy i uszy wieloma fantastycznymi rzeczami.
Mnie zachwyciły artystki tworzące dla dzieci eko zabawki – prześliczne pluszaki Misie – Roszpunkowo, Koty – Kocikowo oraz sympatyczna dziewczyna z AneaArt, u której oczarowały mnie anioły. Zajrzyjcie na strony dziewczyn, bo są tam rewelacyjne pluszaki i nie tylko. Ja oczywiście nie mogłam nie zajrzeć i poczytać co też można tam znaleźć. Polecam bardzo.

A oto tez nasza wycieczka fotograficzna po ETNOmani.
Mojemu synowi bardzo ta nazwa też się spodobała i mówił „Mamusiu idziemy na etnomanie”.

Przywitała nas folklorystyczna muzyka Kapeli z Orliczka.
Kapela z Orliczka
To właśnie prześliczne eko zabawki. Tu misie od Roszpunki.

Roszpunkowo

Kocikowo ze swoimi kolorowymi kotami. Czy można się nie skusić na takie zabawki.

Kocikowo

Kocikowo

To anioły, które mnie urzekły. Te ich skrzydełka. Słodkie są.

AneaArt

Jak można było przejść obojętnie obok tak pięknych zabawek dla dzieci. Ja nie przeszłam, co chwilkę się zatrzymywałam, żeby pooglądać i poznać kto tworzy te cuda.

AneaArt

koty

zabawki

eko zabawki

pluszaki

Jak widzicie bardzo mi się podobały te wszystkie zabawki, bo ich tu mam najwięcej na zdjęciach.

W specjalnie przygotowanej strefie dziecka była możliwość, aby dzieci mogły się twórczo wykazać. Nie tylko dzieci się wykazywały jak się okazało. Rodzice i dziadkowie bardzo pomagali w rękodziełach swoich pociech.

strefa dzieciDSC_8036

A co można było zobaczyć po za zabawkami – bardzo wiele ciekawych rzeczy, bo wystawców było bardzo wielu – około 100.

DSC_7986

DSC_7988


DSC_8024

malowanie
DSC_7990

DSC_7991

DSC_7992

Wiktorek

Wiktorcio

Zbiory kamyczków mojego syna. Zawsze jakieś kamyczki sobie nazbiera. W dodatku zabrał je ze sobą w kieszeni spodni. Jednak Tata nie wiedział po co one są i wyrzucił … Był płacz, jak mogłeś moje kamyczki.

DSC_8007

my

zbieranie kamyczków

Na koniec skusiliśmy się na … watę cukrową.

wata cukrowa
To był naprawdę niezapomniany dzień. Bardzo lubimy Skansen w Wygiełzowie, bo można tam spokojnie wypocząć, a przy takich wydarzeniach można wiele zobaczyć i się zainspirować fantastycznymi rzeczami.
Polecam bardzo odwiedzać Skansen, często szykują się ciekawe wydarzenia. Na wzgórzu jest również Zamek Lipowiec, więc atrakcji jest tu moc.
Kolejnymi wydarzeniami są: Święto Miodu, Turniej Rycerski oraz Zlot Wiedźm i Czarownic.
Zatem ciekawe propozycje.
Więcej poczytajcie na stronie Parku Etnograficznego w Wygiełzowie.

Jak Wam się podobała nasza wycieczka po ETNOmani?
Lubicie takie wydarzenia?
Polecicie jakieś w swoich okolicach?

*

