Jak zrobić dżem truskawkowy?

Zrobiłam, moje pierwsze truskawkowe dżemy udało mi się wreszcie wykonać. Chociaż nie powiem, żeby do końca to jednak dżem wyszedł, stąd ten pytajnik. Coś mi się wydaje, że to jednak powinnam nazwać … musem z truskawkami bądź też galaretką. Robiłam pierwszy stąd troszkę nie byłam pewna jak to wyjdzie. Wiedziałam, że zrobić chcę i muszę, bo mój Wiktorek bardzo truskawkowe lubi. Czego się więc dla kochanego dziecka nie robi.

Przedstawiam Wam więc historię naszej truskawki.

Takie oto znajdujemy sobie w naszym ogródku.krzaczek

Większą ilość jednak kupiliśmy z polecenia znajomych, całe 2 koszyczki pięknych, dorodnych, czerwonych truskawek. Co prawda na pierwszy raz na dżemy wybrałam jedynie 1 kilogram, resztą nasza trójka dobrze się zajęła – koktajle uwielbiamy, więc mieliśmy pyszności na podwieczorek. Jedzenie truskawki to samo zdrowie – więcej możecie przeczytać we wpisie tru tru truskawkowym.

z koszyczka do miseczki

truskawki

dżem truskawkowy czy mus

Mój dżem truskawkowy z pewnością nie jest jeszcze tym doskonałym, przeglądając zresztą przepisy na ów dżem sama nie wiedziałam jak się do niego zabrać. W tym okresie hasło „dżem truskawkowy” z pewnością podnosi statystyki wielu kulinarnym stronom i blogom – ja od siebie troszkę dodałam – oj tak. Oczywiście bez telefonu do Mamy się nie obyło, ale jako typowy wzrokowiec najpierw wolałabym zrobić go razem tu u mnie na miejscu nie przez telefon.

W sumie niby to takie proste – truskawki + cukier (ja użyłam tego żelującego). Wiem zbrodnia żelujący! – dobrze, że nie od Dr.Oetker, bo znów miałby niepochlebne opinie, które należałoby kropkować. Jeśli nie znacie – pewnie znacie, bo to już legendy krążą – poczytajcie u Kominka. A swoją drogą ciekawe – nie sądziłam, że moja historia truskawkowego dżemu może skierować się w stronę … Kominka, co za dzień. Wolne miałam to pewnie dlatego.

mus truskawkowy

Mój dżem truskawkowy zwany musem zostaje „na zimę”, ale jest zwyczajnie do poprawki. Podszkolę się na następny raz i wyjdzie doskonały. Chyba za bardzo chciałam w nim mieć duże kawałki, a mogłam jednak zmiksować.

Pomożecie mi w wyszukaniu przepisu idealnego?
Liczę, że macie już pierwszy dżem truskawkowy za sobą.

*

