Na spacery mam ochotę …

Spacerowanie jest bardzo ważne dla każdego z nas, a dla dzieci szczególnie.
W jesienne, a niedługo zimowe dni będziemy co raz to mniej czasu spędzać na dworze i mniej też spacerować. Dlatego powinniśmy wykorzystać te bardziej słoneczne dni na spędzenie go na powietrzu.
Będzie to z pewnością z korzyścią dla każdego z nas – dzieci poznają na spacerach otaczającą nas przyrodę, dotlenią się, wybiegają, dzięki czemu wieczorem szybciej się położą i nie będzie problemów z zasypianiem. Dla rodziców oczywiście taki spacer też ma same pozytywne aspekty, np. wieczory, które po zaśnięciu dziecka są naprawdę przyjemne i spokojne.

W niedziele mieliśmy zdrowy, jesienny spacerek w okolicach lasu i było naprawdę przyjemnie.
Dzieci miały niesamowitą frajdę, wyszukiwały ciekawych atrakcji oraz tropów zwierząt, m.in. dzika – jak zgodnie wymyśliły maluchy. Czyż nie wygląda na trop dzika?


W związku z tą formą spędzania czasu przypomniałam sobie o moim wierszu stworzonym do pewnego konkursu dotyczącego spacerowania. Doskonały moment aby go tu teraz przedstawić.

„Na spacery mam ochotę,
wszystko inne zrobię potem,
bo mnie kręci coś w chodzeniu, przechadzaniu i włóczeniu.
Lubię chodzić, kroczyć, dreptać i w tym jestem już najlepsza.
Przechadzanie, wędrowanie, albo też podróżowanie,
dla mnie nie ma to znaczenia, bo to jest moje kochanie
sensu życia propagowanie.

Chcę być zdrowa, piękna, zgrabna,
a do tego też powabna,
Chcę wyglądać tak kwitnąco,
aż zobaczysz we mnie „Słońce”,
więc wybieram ze wszystkiego spacerowanie do wieczora późnego.

Mój kochany – jeśli nie chcesz mojej zguby,
każdego dnia spaceruj ze mną luby.
Bo ja kocham życie w biegu,
przechadzając się po śniegu,
albo krocząc gdzieś na łące,
by zobaczyć drzewa pnące,
przy nas dziecko biegające.
Zapraszam więc do mojego świata marzeń,
gdzie możemy szukać wrażeń
i pomaszerować razem.

Cel podróży znany
i z pewnością będzie przez nas zbadany.”
– Optymistyczna Mama

W trakcie niedzielnego spaceru ja z siostrą miałyśmy czas na rozmowy, a dzieci miały nieograniczone możliwości, aby się wybiegać i spędzić ze sobą trochę czasu. Tatusiowie spokojnie odpoczęli, więc wszyscy byli zadowoleni.
To był bardzo udany weekend.


Czy też mieliście fajne chwile na weekendzie?
Jak można jeszcze spędzać czas na świeżym powietrzu z dzieckiem?

