Pisanie – blogowanie

Natchnęło mnie do napisania o … pisaniu, blogowaniu, wyrażaniu siebie przez tekst.
A wszystko to za sprawą zbliżającego się niezwykłego wydarzenia dla polskiej blogosfery,
a mianowicie odbywającej się za kilka dni w Gdańsku dwudniowej „konferencji” –  Blog Forum Gdańsk 2012.

Bardzo ciekawa inicjatywa, dla tak poszerzającego się grona piszących, blogujacych, wyrażających się poprzez słowo pisane oraz zdjęcia i zjawiska, niezwykłych ludzi – można powiedzieć artystów w swojej dziedzinie.

Już tylko za kilka dni, w najbliższy weekend 14-15 października odbędzie się ów wydarzenie – Blog Forum Gdańsk, gdzie będzie skoncentrowana praktyczna wiedza przekazywana od najlepszych z najlepszych. Z tego co obserwuję  to wydarzenie rośnie w siłę (chociaż jeszcze bardzo nie jestem „wrośnięta” w ten klimat … blogowania, bo dopiero kilka miesięcy sama piszę oraz więcej o tym czytam) Nie znam osobiście żadnego z blogerów będących prelegentem na Blog Forum Gdańsk, ale można byłoby się od wielu ciekawych informacji dowiedzieć. Lista prelegentów jest długa zobaczcie sami TU

Myślę, że na kolejnym takim wydarzeniu za rok z przyjemnością bym się pojawiła, ciekawie byłoby posłuchać i dowiedzieć się w tej  tematycznej kwestii mądrych, przydatnych rzeczy – chociaż chyba będę się „dokształcać” wcześniej, bo rok to długo, aby na to czekać.
Widzę, że w mojej „dziedzinie” jest już jedna znana osoba  – Dorota Zawadzka, znawczyni dzieci i rodziców i dobrze już wypromowana w mediach. Może czas na zmianę warty – zgłaszam się na ochotnika !

Myślę, że można dowiedzieć się w takim miejscu wielu niezwykle interesujących informacji, potrzebnych do egzystowania w tym zacnym świecie blogów, ale chyba najważniejsze poznać ciekawe osoby 🙂
Niektórych z Blogerów czytam np. Kominka, Segritte oraz fashionelkę (od której relację z BFG obserwowałam w poprzednim roku – zobacz), innych również odczytuje, przeglądam, słucham.

Ja moje pisanie zaczęłam jakoś tak dla siebie, rodziny i dla mojego maluszka, aby miał pamiątkę – zapisane w jednym miejscu najważniejsze momenty, fajne wyprawy i wszystko to co nas przyjemnego otacza. Ale ostatnie 3 miesiące bardzo mnie w tym pochłonęły. UWIELBIAM to pisanie – a czytanie pochlebnych, inspirujących komentarzy uskrzydla mnie i daje ogromną radość.

PS. Czy Wy też tak macie, że wasze pomysły do wpisów, Wasze przemyślenia rodzą się wszędzie i o każdej porze?
Ja ostatnio swój notatnik mam zawsze przy sobie. Pisząc ten tekst taż tak miałam … obudziłam się o 5 nad ranem i taki właśnie temat mnie poruszył, nie myśląc długo zaczęłam pisać.

O pisaniu jeszcze kiedyś coś więcej umieszczę, bo (ostatnio właśnie o tym sobie pomyślałam) … powróciłam do dawnych lat – do podstaw  – przecież ja zawsze uwielbiałam pisać! Starych, archiwalnych kalendarzy, pamiętników, zapisków mam aż kilka kilogramów w moim rodzinnym domu. Czasem fajnie tam zaglądać, zawsze mam niesamowity „ubaw”
z tego co też kiedyś jako nastolatka pisałam – bezcenne.
Z ciekawostek – to chyba raz na 2-3 tygodnie zakochana byłam w innej osobie.
Na szczęście to się zmieniło – teraz kocham stale jednego i drugiego i tak już na zawsze zostanie!!!

Uwielbiam pisać, czytać oraz cytaty, aforyzmy, złote myśli.

 „Wydaje się bowiem […] że piszemy nie palcami, lecz całą swą osobą. Nerw, który zawiaduje piórem, okręca się wokół każdego włókna naszej istoty, przewleka przez serce, przenika wątrobę.”
– Wirginia Wolf – Orlando

 „Pisanie nie polega jedynie na wyrażaniu myśli, to także głęboka zaduma nad wymową każdego słowa.”
– Paulo Coelho – Czarownica z Portobello

 „[…] dla nas, piszących, pisanie jest za każdym razem szaleńczą, ekscytującą przygodą, przeprawą malutkim czółnem przez pełne morze, samotnym szybowaniem w kosmos.”
– Hermann Hesse – Kuracjusz

„Z pisaniem jest tak, że albo ma się wrodzony talent, albo człowiek desperacko się stara i w końcu się nauczy. Nie ma innej możliwości.”
– Haruki Murakami – 1Q84

