Scrabble … uwielbiam

Scrabble … bardzo lubię tę słowną grę, chyba nawet uwielbiam.

Od zawsze pamiętam, że uwielbiałam układać słowa, czy to w krzyżówkach, które zawsze chciałam rozwiązać do ostatniej literki, czy też scrabble on-line (zwane literakami 😉 – jedna z fajniejszych gier, lecz niezwykle wciągająca), poczytnego blogera KOMINKA zagrałam w Słowne Potyczki, czyli grę, w której zdobywa się słowa … troszkę pograłam i w sumie zdobyłam naprawdę dużo punktów, bo ponad 2100, tym samym wspierając grupę Kominka (solidaryzuję się, bo dzięki niemu odkryłam grę).

Moje słowo, które wygrało było naprawdę długie
dziewięćdziesięciokilogramowy – 51 pktów.

Reguły gry były następujące:

Okazałam się … debeściakiem 😉
Ale to pewnie dlatego, że jeszcze na studiach 😉 poćwiczyłam. Moją ulubioną grą były wtedy LITERAKI na kurniku, w którą grałam z przyjaciółmi (z Tobą Oliwcia zwłaszcza)  oraz rodzinką (Pati i Mamcia).

Wygrane SCRABBLE są SUPER, wszystkim nam się bardzo spodobały. Mój ponad 2 letni synuś Wiktorek też bardzo zainteresował się grą, układaliśmy sobie literki MAMA, TATA 🙂

Świetna rodzinna gra, dzięki której będzie można uczyć dziecko słów, a dodatkowo będzie można przy tej grze spędzać miłe lecz długie jesienne wieczory. Na weekendzie mamy rodzinne spotkanie, więc zrobimy niespodziankę i weźmiemy ze sobą scrabble.

Dowiedziałam się o wygranej już ponad tydzień temu i czekałam z niecierpliwością czy i kiedy przyjdzie, ale jakże mogło być inaczej, skoro wygrałam ją od samego słynnego Kominka, znanego z ciętej riposty, świetnego tekstu, a ostatnio z bardzo dobrej książki o jakże znaczącym tytule BLOGER. Mówią o nim, że jest „królem blogerów”, najlepszym, najpopularniejszym i najbardziej wyrazistym i opiniotwórczym polskim blogerem.

* Ciekawa jest historia powstania scrabble
Uznaje się, iż wynalazcą gry w 1933 roku jest bezrobotny architekt amerykański Alfred Butts. Nazwał on ją początkowo Lexiko – była to prymitywna wersja dzisiejszych scrabble. Początkowo gra nie wzbudziła zainteresowania, dopiero w roku 1947, pewien wyższej rangi urzędnik państwowy nazwiskiem James Brunot grając z żoną w Lexiko, zaskoczony, że gra ta nie jest produkowana na skalę masową, zaproponował Alfredowi spółkę. Gra zmieniła nazwę na Criss cross words. Sześć lat później, kiedy Brunot zmienił nazwę gry na Scrabble, do amerykańskich sklepów z zabawkami trafiły jej pierwsze komplety.

W Polsce gry oparte na zasadach Scrabble pojawiły się na przełomie lat 70-tych i 80-tych. Najpierw (1979) była to „Krzyżanka” Lecha Pijanowskiego, następnie (1983) pojawiła się „Gra w krzyżówkę” Marka Penszki. W roku 1986 Jacek Ciesielski rozpoczął kilkuletnią popularyzację Scrabble w Polsce.

PS. A czy Wy lubicie i czy gracie w scrabble?

