Kto zarządza Twoim czasem?

Czy wiesz jaką najczęściej odpowiedź można usłyszeć od ludzi ? – ….  „Nie mam czasu”.
Może nawet wiele osób nie przeczyta tego tekstu, bo powie, pomyśli nie mam czasu, ale liczę, że stanie się inaczej 😉

– Przeczytasz tą książkę?
– Nie mam czasu.

– Czy mogę zapytać Ciebie o … (nieważne o co, odpowiedź jest ta sama)?
– Śpieszę się. Nie mam czasu.

Czy to Tobie coś przypomina. Często to słyszymy, niekiedy sami wypowiadamy.

Oczywistością jest, że każda osoba żyjąca na świecie ma tylko 24 godziny.
Jednakże jak różni się życie ludzi, którzy potrafią zarządzać sobą w czasie i chcą się rozwijać od tych, którzy nie mają na to czasu.
Są wśród nas ludzie, którzy ciągle narzekaj na brak czasu, ale są również tacy, którzy potrafią robić kilka czy nawet tysiące spraw, biznesów jednoczenie, przy tym zajmować się jak każdy rodziną, czy spotykać ze znajomymi. Oczywiście nie jest to kwestia magii i czarodziejskiej różdżki, za pomocą której wydłuża się ten czas, ale kwestia nas samych i możliwości dobrego zorganizowania siebie w czasie. A co najfajniejsze w tym wszystkim jak mi się wydaje … to każdy tak może, wszystko od nas zależy. Może jeszcze od kilku czynników, np. partnera, który pomoże się realizować (mój mąż to umożliwia 🙂 – dziękuję Ci za to mężu).

Czasem nie zdajemy sobie sprawy, jak marnujemy ten nasz drogocenny czas w ciągu całego dnia. Przychodzi to przecież tak łatwo, tak po prostu, nawet o tym nie wiemy kiedy.
Ale można nad tym pracować, eliminując lub zmieniając swoje nawyki.
Ile czasu zajmuje oglądanie telewizji, ważnych wiadomości … ciekawe, że za kilka godzin i tak już o nich nie pamiętamy, czyli takie ważne to nie było się okazuje. Może warto ten czas poświęcić dla rodziny, na samorozwój, czy też własny biznes 😉
Jak myślisz?

Ważne w zarządzaniu sobą w czasie, aby:
– wyznaczać sobie priorytety
– zdyscyplinować się
– ustalać cele
– planować z kalendarzem
– pisać listę spraw do załatwienia
– zapisywać datę realizacji
– zapisywać swoje pomysły
– używać zasady 80/20, tzw. zasady Pareto

Można to wszystko sobie poukładać. Czas byś to Ty zarządzał swoim czasem, a nie na odwrót. Dzięki temu zwiększysz swoją efektywność i staniesz się … szczęśliwszy.
Ja jestem 😉

To jest naprawdę temat rzeka … ale jaka przyjemna.
To jest ta szczęśliwsza strona życia. Realizuj się … z czasem 😉

Powodzenia życzę !

