Magiczny Kraków

Kraków to miasto stare, dostojne, tajemnicze, magiczne, ale jednocześnie tętniące życiem.
Przeszłość miesza się tu z teraźniejszością, historia z nowoczesnością. Warto tu przyjechać chociażby na weekend i poczuć wyjątkową, niezwykłą atmosferę miejsca.
 
Do Krakowa, miasta o niezwykle bogatej historii, przez wieki będącego świadkiem najważniejszych dla Polski wydarzeń, dziś ściągają turyści, chcący połączyć zwiedzanie z rozrywką, a studenci wybierają je na miejsce edukacji i życia. Można tu miło spędzić czas w każdym miejscu, a atrakcji tu na pewno nie brakuje. Dla odwiedzających Kraków ma do zaoferowania wiele atrakcji, aby zacząć zwiedzać to magiczne miasto wystarczy wybrać się na spacer po starym mieście, bo tu wszędzie jest coś co warto zobaczyć, a potem już gdzie dusza zapragnie i nogi poniosą.
 

Kraków, to ”moje” sentymentalne, magiczne miasto, w którym spędziłam kilka wyjątkowych lat swojego życia. A były to naprawdę piękne chwile. Wiele ważnych momentów zdarzyło się właśnie w tym mieście … tu poznałam mojego męża, moje najlepsze przyjaciółki i tu poczułam się, że życie należy do mnie.

Niedzielny dzień spędziliśmy właśnie w Krakowie i nie przeszkodziła temu nawet dżdżysta pogoda, zresztą nie tylko nam, bo jak zwykle było wielu turystów, którzy zapewne jak ja uwielbiają to miejsce.

Było zupełnie jak w piosence Grzegorza Turnaua:

” … w Krakowie na brackiej pada deszcz
gdy zagadka istnienia zmusza mnie do myślenia …”

Spędziliśmy zajmujące chwile w Muzeum w Sukiennicach, w którym Wiktorek mógł zobaczyć intrygujący kulturalny świat malarstwa,  może jeszcze za wiele nie rozumiał, ale jednak to dla niego też fajne wydarzenie. Powtarzał później „byłem w miuzeum”, na pytanie czy jest pięknie, odpowiadał już troszkę zmęczony „pięknie nie”. Ale to chyba przez to, że po długim spacerku już sen go zmorzył.

W Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach znajdą się dzieła malarstwa i rzeźby reprezentujące epoki i nurty najistotniejsze w sztuce polskiej XIX stulecia.

Na ulicy Gołębiej można znaleźć takie cudnie wyglądające restauracje, w drzwiach hipnotyzuje piękny widok w oddali,  nie sposób przejść obojętnie …

Czy można przejść obojętnie obok takiego miejsca?

Sami powiedźcie czyż to miasto nie jest czarujące?
Ciekawa jestem jakie miejsca w Krakowie Wy kochacie najbardziej?

